Sjövikskliniken

Sommarens Hudvårdstips: C-vitamin Boost Behandling

Sommaren är här och med den kommer solens strålar som kan vara både en välsignelse och en utmaning för vår hud. Vi på Sjövikskliniken vill dela med oss av vårt senaste erbjudande: en uppfriskande och hudvänlig C-vitamin boost behandling. Denna behandling är perfekt för att hjälpa din hud att hantera sommarens utmaningar och behålla en frisk och strålande lyster.

Varför C-vitamin är Din Hudvårdshemlighet i Sommar

C-vitamin skyddar inte direkt mot solens strålar, men det kan minska deras skadliga effekter. C-vitamin är känt för sina antioxidativa egenskaper som hjälper till att bekämpa fria radikaler, vilka kan orsakas av UV-strålning. Genom att inkludera C-vitamin i din hudvårdsrutin under sommarmånaderna kan du hjälpa din hud att förbli ungdomlig och strålande.

Vad Innehåller Vår C-vitamin Boost Behandling?

1. Rengöring: Vi börjar med en djuprengöring för att avlägsna alla orenheter och skapa en ren bas. Detta är avgörande för att maximera effekten av efterföljande produkter.
  2. Peeling med enzymer och ånga: En mild enzympeeling som hjälper till att lösa upp döda hudceller. Ångan öppnar upp porerna och gör det lättare att rensa bort orenheter.
  3. Lätt peeling med syra: Vi använder en skonsam syrabehandling som förfinar hudens textur och ton. Denna peeling är tillräckligt mild för att användas på känslig hud men ändå effektiv för att ge resultat.
  4. Mesoterapi med C-vitamin serum: Genom mesoterapi kan vi leverera ett kraftfullt C-vitamin serum djupt in i huden. Detta främjar kollagenproduktionen och ger en ungdomlig lyster.
  5. Ansiktsmassage: En avkopplande ansiktsmassage som ökar blodcirkulationen och hjälper de aktiva ingredienserna att absorberas bättre.
  6. Ansiktsmask: Behandlingen avslutas med en skräddarsydd ansiktsmask som återfuktar och lugnar huden, vilket ger en frisk och strålande hy.

Fördelar med Vår C-vitamin Boost Behandling

• Förbättrad hudton och textur: Regelbunden användning av C-vitamin kan bidra till att förbättra hudens övergripande utseende.
  • Skydd mot fria radikaler: Antioxidanterna i C-vitamin bekämpar skadliga fria radikaler.
  • Ökad kollagenproduktion: Hjälper till att bibehålla hudens elasticitet och fasthet.
  • Avslappning och välbefinnande: Vår behandling inkluderar en avslappnande massage som inte bara gynnar huden utan också ger en känsla av lugn och välmående.

Boka Din Behandling Idag!

Ge din hud den uppmärksamhet den förtjänar och boka din C-vitamin boost behandling hos oss på Sjövikskliniken idag! Perfekt för att förbereda huden för sommarens utmaningar och behålla en strålande hy hela säsongen.

Taggar: C-vitamin, hudvård, sommar, ansiktsbehandling, mesoterapi, antioxidant, skönhetstips, hudhälsa

Följ oss för fler tips och erbjudanden inom hudvård och skönhet!

Behandlingar

Utforska fler erbjudanden